Mr.Corn

תפוח האדמה, הרבה יותר מארוחה טעימה!

תאריך העלאה: 01/04/2018
instagram

תפוח אדמה, ארוחה טעימה!

עם או בלי שמנת, מבושלים, אפויים או צלויים במדורה – ישנן דרכים רבות להכין תפוחי אדמה. תפוחי אדמה אינם רק טעימים מאוד אלא גם מזינים ובעלי יתרונות בריאותיים רבים עבורכם. 

כבר מאות שנים שתפוח אדמה הוא אחד מאבות המזון ומשמש כמרכיב מרכזי בתפריט של כולנו. העובדה כי אפשר להכין אותו בצורות שונות, יחד עם העובדה כי הוא משתלב טוב עם מאכלים רבים אחרים (עוף, דגים, ירקות, שמנת גבינות ועוד) וזמין לאורך כל השנה, הפכה אותו לאחד מהירקות הפופולאריים ביותר. 

יתרונות תזונתיים

מעבר לפופולאריות הרבה שלו, לתפוח האדמה יתרונות תזונתיים רבים, והוא מחזיק במספר תכונות שהופכות אותו למרכיב חשוב מאוד בתזונה שלנו. היתרונות החשובים של תפוח האדמה נובעים מהעובדה כי הוא משביע מאוד. הירק הפופולארי עשיר בפחמימות מורכבות, שבשילוב נכון אינן מכבידות על הקיבה ושומרות עליכם שבעים לאורך זמן. בהתאם לכך, תפוח אדמה יכול להוות תחליף נהדר ללחם עבור אילו מכם שמעדיפים להימנע מבצקים. מבחינת ערכים תזונתיים וקלוריות, תפוח אדמה בינוני שקול לפרוסת לחם אחת, ומהווה מנת פחמימות אחת, כרבע מסך כל הצריכה היומית המומלצת.

יתרון תזונתי נוסף נובע מכך שתפוח האדמה מלא בוויטמינים. בתפוח האדמה ריכוז גבוה של מגנזיום, ויטמין סי, ויטמין בי 6, ברזל ו-ויטמינים ומינרלים נוספים, אשר מסייעים בפעילות מערכת העיכול, במניעת אנמיה, בשמירה על לחץ דם תקין, בהגנה מפני מחלות ובשמירה על העצמות.

הוא דל בנתרן, ועשיר בנוגדי חמצון המסייעים במניעת סרטן. יתרון נוסף של תפוח האדמה טמון בכך שהוא שומר על הערכים התזונתיים שלו באופן טוב יחסית גם במהלך בישול או אפייה. חשוב לציין שלקליפה של תפוח האדמה יש תרומה רבה ליתרונות התזונתיים של תפוח האדמה, שכן היא מלאה בערכים תזונתיים ואפילו מבליטה את היתרונות של שאר הערכים התזונתיים הטמונים בו. כמובן שכמו בכל דבר, יש לצרוך את תפוח האדמה במתינות, שכן שימוש מוגזם עלול להתברר כלא בריא כלל.

כמו כן, חשוב לשים לב לדרך ההכנה של תפוח האדמה. כאשר אנו נמנעים מטיגון תפוחי האדמה, אוכלים אותו יחד עם הקליפה, ומוסיפים רק כמויות קטנות של שמן לתיבול ולטעם, הערכים התזונתיים המעולים של תפוח האדמה נשמרים. כך, נוכל ליהנות מתחושת השובע שהוא מעניק ומטעמו המשובח ללא נקיפות מצפון, תוך שאנו שומרים על הערכים התזונתיים המיטיבים של תפוח האדמה. ולאחר כל הבריאות הזו מגיע החלק הכיפי. הדבר הכי כיפי בתפוח אדמה הוא מגוון הצורות בו ניתן לאכול אותו. אמנם המאכל הפופולארי ביותר המבוסס על תפוח אדמה הוא צ'יפס (שלא ניחן ביתרונות תזונתיים רבים כמובן), אך תפוח אדמה הוא הרבה יותר מזה. תפוח אדמה יכול להוות ארוחה מלאה בפני עצמה, והוא משתדך היטב עם מגוון רחב של חומרי גלם אחרים כמו ירקות, דגים ועוד.

אחד מחומרי הגלם איתם תפוח אדמה משתדך בצורה פשוט מושלמת היא גבינות למיניהן. השילוב של תפוח אדמה צלוי ומתקתק עם החמיצות של שמנת או גבינה איכותית הוא לא פחות ממדהים, ומנות רבות בעולם הקולינרי (כמו ניוקי למשל) מתבססות על שילוב של תפוחי אדמה עם גבינות וירקות נוספים.